AMAÇLAR HEDEFLER/ STRATEJİLER PERFORMANS GÖSTERGELERİ 2024 2028
AMAÇ 1: Yetkinlik temelli standardize Ulusal ve Uluslararası müfredatları karşılayan uzmanlık eğitim programları oluşturmak ve uygulamak A) Uzmanlık eğitimi programlarının yönergede belirtildiği üzere yapılanmasını sağlamak Uzmanlık eğitim programını yürüten eğitim komitesi ve alt komiteleri oluşturan anabilim dalı sayısı %50 %100
B) Farklı eğitim araçlarının simülasyon, AI gibi metotları eğitimde kullanmak Farklı metotları kullanan

Anabilim dalı sayısı

3  

6

C) Uzmanlık alanında gereken performansı göstermeyen öğrencilere özel geliştirici yapılandırılmış planlar hazırlamak Plan sayısı Her ana bilim dalında en az bir plan Her ana bilim dalında en az bir plan
D) Eğitim Programlarını sürekli olarak değerlendirilmesini sağlamak Değerlendirme sayısı En az yılda 1 kez En az yılda 1 kez
F) Tıpta Uzmanlık Eğitimine yönelik toplantılar düzenlemek Toplantı sayısı Yılda en az 4 Yılda en az 6
G) Uzmanlık öğrencileri için araştırma ofislerinden proje yazma ve başvuru desteği almak Destek alınan proje sayısı 5 10

 

H) Uzmanlık eğitimi yıllarına göre yetkinliklerin verilmesini sağlamak Uygulanan bölüm sayısı 1 6
AMAÇ 2: Uzmanlık eğitim programının yönetimsel yetkinlikler, etik, profesyonelizm konularını içermesini sağlamak A) Kuruma ait profesyonelizm tanım ve alt başlıklarının herkes tarafından bilinirliliğini sağlamak Toplantı sayısı Yılda 2 kez Yılda 2 kez
B) Uzmanlık eğitimi programına yönetimsel yetkinlikler, etik, profesyonelizm konularına yönelik etkinlikler koymak Etkinlik sayısı Yılda 2 kez Yılda 4 kez
AMAÇ 3: Uzmanlık eğitiminde etkin bir değerlendirme sistemi oluşturmak

 

 

Eğitim süreci içinde değerlendirmelerin hem bilgi hem beceriyi ölçen farklı değerlendirme yöntemlerini kullanmak Farklı değerlendirme yöntem sayısı 2 4
  360 derece değerlendirmelerini yapmak

 

Değerlendirme sayısı Yılda en az 1 kez Yılda en az 1 kez
  Değerlendirme sonrası güvenli, standart ve zamanında geri bildirim vermek Geri bildirim sayısı Yılda en az 2 kez Yılda en az 2 kez
  Uzmanlık öğrencileri tarafından öğretim üyeleri, program koordinatörleri ve eğitim ofisini değerlendirmek Değerlendirme sayısı Yılda 1 kez Yılda 1 kez
AMAÇ 4: Uzmanlık eğitim programlarının sürekliliğini sağlamak

 

Uzmanlık öğrencisi sayısını belirlemede kriterler oluşturmak ve anabilim dalları ile paylaşmak Toplantı sayısı Yılda 2 kez Yılda 2 kez
  Yönetsel olarak alınan kararların tüm paydaşlara TUYEK web sitesi gibi platformlarda duyurmak Bülten sayısı Yılda 2 Yılda 4
  Eğitim hastası planlamasını yapmak ve devam ettirmek

 

Eğitim hastası sayısı Ayda 4 Ayda 6
AMAÇ 5: Uzmanlık eğitim programlarının ulusal ve uluslararası dernekler tarafından akredite edilmesini sağlamak Program değerlendirmenin standardizasyonu açısından uzmanlık dernekleri ile iş birliği yapmak Toplantı sayısı Yılda 2 Yılda 4
  İç değerlendiricilerini program değerlendirme konusunda eğitmek Eğitim sayısı Yılda en az 1 Yılda en az 1
  TUYEK iç değerlendirmelerinin sürdürülmesini sağlamak İç değerlendirme sayısı Her program için 3 yılda 1 Her program için 3 yılda 1
AMAÇ 6: Güvenli eğitim ortamı sağlamak

 

Güvenli eğitim ortamı konusunda eğiticilerin farkındalık ve bilgi düzeylerinin artırılmasını sağlamak

 

Eğitim sayısı Yılda en az 1 kez Yılda en az 1 kez
  Psikolojik Destek ve Danışmanlık Hizmetlerinin sağlandığı sistem ve yorgunluk hafifletme teknikleri hakkında eğitim vermek.

 

Eğitim sayısı Yılda en az 2 Yılda en az 2
  Asistanların danışman hocaları ile toplantı yapmasını sağlamak

 

Toplantı sayısı Altı ayda bir Altı ayda bir
  Farklı bölümlerdeki asistanlar için ortak sosyal ortamlar/etkinlikler oluşturulmasını sağlamak

 

Etkinlik sayısı En az yılda 2 En az yılda 2
  Her ana bilim dalı için asistan hekim dinlenme ve çalışma odası sağlamak

 

Oda sayısı Her ana bilim dalı için en az bir oda Her ana bilim dalı için en az bir oda
  Güvenli eğitim ortamı ile ilgili değerlendirme yapılmasını sağlamak Anket sayısı Yılda bir Yılda 1