AMAÇLAR | HEDEFLER/ STRATEJİLER | PERFORMANS GÖSTERGELERİ | 2024 | 2028 |
AMAÇ 1: Yetkinlik temelli standardize Ulusal ve Uluslararası müfredatları karşılayan uzmanlık eğitim programları oluşturmak ve uygulamak | A) Uzmanlık eğitimi programlarının yönergede belirtildiği üzere yapılanmasını sağlamak | Uzmanlık eğitim programını yürüten eğitim komitesi ve alt komiteleri oluşturan anabilim dalı sayısı | %50 | %100 |
B) Farklı eğitim araçlarının simülasyon, AI gibi metotları eğitimde kullanmak | Farklı metotları kullanan
Anabilim dalı sayısı |
3 |
6 |
|
C) Uzmanlık alanında gereken performansı göstermeyen öğrencilere özel geliştirici yapılandırılmış planlar hazırlamak | Plan sayısı | Her ana bilim dalında en az bir plan | Her ana bilim dalında en az bir plan | |
D) Eğitim Programlarını sürekli olarak değerlendirilmesini sağlamak | Değerlendirme sayısı | En az yılda 1 kez | En az yılda 1 kez | |
F) Tıpta Uzmanlık Eğitimine yönelik toplantılar düzenlemek | Toplantı sayısı | Yılda en az 4 | Yılda en az 6 | |
G) Uzmanlık öğrencileri için araştırma ofislerinden proje yazma ve başvuru desteği almak | Destek alınan proje sayısı | 5 | 10
|
|
H) Uzmanlık eğitimi yıllarına göre yetkinliklerin verilmesini sağlamak | Uygulanan bölüm sayısı | 1 | 6 | |
AMAÇ 2: Uzmanlık eğitim programının yönetimsel yetkinlikler, etik, profesyonelizm konularını içermesini sağlamak | A) Kuruma ait profesyonelizm tanım ve alt başlıklarının herkes tarafından bilinirliliğini sağlamak | Toplantı sayısı | Yılda 2 kez | Yılda 2 kez |
B) Uzmanlık eğitimi programına yönetimsel yetkinlikler, etik, profesyonelizm konularına yönelik etkinlikler koymak | Etkinlik sayısı | Yılda 2 kez | Yılda 4 kez | |
AMAÇ 3: Uzmanlık eğitiminde etkin bir değerlendirme sistemi oluşturmak
|
Eğitim süreci içinde değerlendirmelerin hem bilgi hem beceriyi ölçen farklı değerlendirme yöntemlerini kullanmak | Farklı değerlendirme yöntem sayısı | 2 | 4 |
360 derece değerlendirmelerini yapmak
|
Değerlendirme sayısı | Yılda en az 1 kez | Yılda en az 1 kez | |
Değerlendirme sonrası güvenli, standart ve zamanında geri bildirim vermek | Geri bildirim sayısı | Yılda en az 2 kez | Yılda en az 2 kez | |
Uzmanlık öğrencileri tarafından öğretim üyeleri, program koordinatörleri ve eğitim ofisini değerlendirmek | Değerlendirme sayısı | Yılda 1 kez | Yılda 1 kez | |
AMAÇ 4: Uzmanlık eğitim programlarının sürekliliğini sağlamak
|
Uzmanlık öğrencisi sayısını belirlemede kriterler oluşturmak ve anabilim dalları ile paylaşmak | Toplantı sayısı | Yılda 2 kez | Yılda 2 kez |
Yönetsel olarak alınan kararların tüm paydaşlara TUYEK web sitesi gibi platformlarda duyurmak | Bülten sayısı | Yılda 2 | Yılda 4 | |
Eğitim hastası planlamasını yapmak ve devam ettirmek
|
Eğitim hastası sayısı | Ayda 4 | Ayda 6 | |
AMAÇ 5: Uzmanlık eğitim programlarının ulusal ve uluslararası dernekler tarafından akredite edilmesini sağlamak | Program değerlendirmenin standardizasyonu açısından uzmanlık dernekleri ile iş birliği yapmak | Toplantı sayısı | Yılda 2 | Yılda 4 |
İç değerlendiricilerini program değerlendirme konusunda eğitmek | Eğitim sayısı | Yılda en az 1 | Yılda en az 1 | |
TUYEK iç değerlendirmelerinin sürdürülmesini sağlamak | İç değerlendirme sayısı | Her program için 3 yılda 1 | Her program için 3 yılda 1 | |
AMAÇ 6: Güvenli eğitim ortamı sağlamak
|
Güvenli eğitim ortamı konusunda eğiticilerin farkındalık ve bilgi düzeylerinin artırılmasını sağlamak
|
Eğitim sayısı | Yılda en az 1 kez | Yılda en az 1 kez |
Psikolojik Destek ve Danışmanlık Hizmetlerinin sağlandığı sistem ve yorgunluk hafifletme teknikleri hakkında eğitim vermek.
|
Eğitim sayısı | Yılda en az 2 | Yılda en az 2 | |
Asistanların danışman hocaları ile toplantı yapmasını sağlamak
|
Toplantı sayısı | Altı ayda bir | Altı ayda bir | |
Farklı bölümlerdeki asistanlar için ortak sosyal ortamlar/etkinlikler oluşturulmasını sağlamak
|
Etkinlik sayısı | En az yılda 2 | En az yılda 2 | |
Her ana bilim dalı için asistan hekim dinlenme ve çalışma odası sağlamak
|
Oda sayısı | Her ana bilim dalı için en az bir oda | Her ana bilim dalı için en az bir oda | |
Güvenli eğitim ortamı ile ilgili değerlendirme yapılmasını sağlamak | Anket sayısı | Yılda bir | Yılda 1
|